ژنرال بازنشسته سوری در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

مقابله موفقیت‌آمیز پدافند هوایی ایران با اقدام شرورانه صهیونیستها

مقابله موفقیت‌آمیز پدافند هوایی ایران با اقدام شرورانه صهیونیستها

ژنرال بازنشسته سوری با اشاره به مقابله پدافند هوایی جمهوری اسلامی با شرارت چندی پیش رژیم صهیونیستی، گفت: آمادگی کامل پدافند هوایی ایران، متضمن پیام اقتدار برای همپیمانان تل آویو است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: رژیم صهیونیستی چندی پیش در اقدامی تنش‌زا دست به شرارت علیه جمهوری اسلامی ایران زد؛ شرارتی که با حمایت همه جانبه ایالات متحده آمریکا انجام شد. در نقطه مقابل، جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرد که این شرارت را بی پاسخ نمی‌گذارد. در همین ارتباط، سرویس بین‌الملل خبرگزاری مهر گفتگویی را با «محمد عباس» کارشناس مسائل نظامی و سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه انجام داده است که مشروح آن از نظر می‌گذرد؛

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ایران در کنار هجمه رسانه‌ای محور غربی و صهیونیستی چه پیامدهایی برای این رژیم در بر خواهد داشت؟

رسانه‌های دشمن وظیفه دارند نیروی هوایی و موشکی ارتش رژیم صهیونیستی را برای حکمرانی در منطقه توانمند معرفی کنند. همچنین اقداماتی که این رژیم در غزه و بیروت انجام می‌دهد در چارچوب قدرت‌نمایی آن معرفی می‌شود. در گذشته نیز با اقداماتی که صهیونیست‌ها در سوریه انجام می‌دادند از آنها به عنوان طرفی که از قدرت هوایی گسترده برخوردار است، یاد می‌شد. حمله به ایران تلاشی برای بازگرداندن حیثیت بازدارندگی صهیونیست‌ها بود. رسانه‌های غربی در طول مدت زمان گذشته به طور کلی از قدرت موشکی رژیم صهیونیستی و قدرت نیروی هوایی آن سخن گفتند.

با تمامی اینها، شاهد آن بودیم که آمادگی سیستم پدافند هوایی ایران موجب شد تا رژیم صهیونیستی به اهدافش از هجوم نرسد و این یک پیام واضح برای دشمن بود. مهمترین پیام این بود که پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران دارای شایستگی عالی و تکنولوژی پیشرفته است و می‌تواند معادله جدیدی را رقم بزند.

مقابله پدافند هوایی ایران با حملات رژیم صهیونیستی در قدرت بازدارندگی محور مقاومت چه تأثیری داشت؟

رژیم صهیونیستی با تجاوز به خاک ایران تلاش کرد از طریق نیروی هوایی خود معادلات نظامی امنیتی جدیدی را در تقابل با تهران ایجاد کند. به نظر من پیروزی پدافند ایران معادله آتش در برابر آتش و بازدارندگی در برابر بازدارندگی را تقویت کرد و توانست بازدارندگی مقاومت را نیز تقویت سازد. در نتیجه رژیم صهیونیستی شکست مفتضحانه‌ای را در تحقق اهداف خود متحمل شد. امروز ما می‌توانیم بگوییم که تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران شکست بزرگی برای اسرائیل بود و نیروهای ایرانی با شایستگی موفق به مقابله با این تجاوز شدند.

در این حمله هوایی تعدادی از کشورهای منطقه مشارکت داشتند. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

پرواز برخی از هواپیما یا موشک‌ها بر فراز آسمان اردن نشان از ضعف و زبونی دولت‌های عربی دارد. در حالی رژیم صهیونیستی از آسمان اردن استفاده کرد که پیش از آن مسئولان اردنی در دیدار با وزیر امورخارجه ایران اعلام کرده بودند که اجازه نمی‌دهند هیچکس از آسمان آنها استفاده کند.

باید تاکید کنیم که میزان قدرت ایران در مبارزه با تجاوز رژیم صهیونیستی، روحیه معنویت و مجاهدت را در محور مقاومت تقویت کرد و در عین حال، به حامیان رژیم صهیونیستی نشان داد که این مقاومت امروز تا چه اندازه توان ساقط کردن موشک‌ها و هواپیماهای رژیم صهیونیستی را دارد.

موفقیت پدافند هوایی ایران در مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی چه پیامی برای همپیمانان این رژیم داشت؟

بدون شک همپیمانان رژیم صهیونیستی چه در سطح منطقه و چه در سطح کشورهای غربی و اروپایی و حتی آمریکا می‌خواستند قدرت سامانه دفاعی هوایی جمهوری اسلامی ایران را آزمایش کنند و این سامانه کفایت و آمادگی عالی خود در نابود ساختن اهداف متخاصم را به همگان ثابت کرد. این بدان معنا است که در حال حاضر دشمن قبل از هرگونه درگیری و یا حمله به سمت اهداف خود بسیار فکر می‌کند.

امروز ما شاهد صحنه نابودی رژیم صهیونیستی هستیم. این رژیم در داخل خود شرایط و زمینه‌های فروپاشی بسیاری دارد و نابودی آن نزدیک است.

کد خبر 6270436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
      1 0
      باید رژیم صهیونیستی را پشیمان وتنبیه محکم نمود